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/cvs/deliantra/server/doc/development/elmex_todo
Revision: 1.20
Committed: Wed Aug 15 07:10:01 2007 UTC (16 years, 11 months ago) by root
Branch: MAIN
Changes since 1.19: +0 -31 lines
Log Message:
remove items already fixed from poor elmex' todo list

File Contents

# Content
1 - inscription skill testen
2 - look through http://reinerstileset.4players.de/englisch.htm
3 - gce - add stats and resistancies? to amuelts like the holy one?!
4 - remove buyable products from IPO
5 - eval-extension - add flags by marker
6 10 12:27:11 <schmorp> und integriers in en editor
7 10 12:27:22 <schmorp> oder besser noch, mach ne editor extension gibts die nicht eh?
8 -
9 10 12:27:39 <schmorp> ahja, und lestat meint er kann im editor bei
10 amuletten keine stats ändern/eisntellen
11 10 12:27:41 <schmorp> (types.xml)
12 -
13 10 12:27:56 <schmorp> elmex: und sound/sound_destroy müsste man auch am
14 besten über combobox einstellen können *g*
15 10 12:28:02 <schmorp> mit play-buttond anbeen zum testhören
16 10 12:36:53 <elmex> hmm
17 10 12:36:59 <elmex> wo kommt die sound liste her?
18 10 12:37:52 <schmorp> aus dme 50mb-facedata file
19 10 12:37:59 <schmorp> da stehen vieele daten drin
20 10 12:38:08 <schmorp> z.b. res/sound.conf.res (anschauen)
21 10 12:38:18 <schmorp> oder einafch die soundfiles in sound/**
22 - add missing resistancies to jeweler
23 - nice sideeffect: diseases on the worldmap seem to spread and give still
24 lots of exp hours later...
25 - alchemy identify exp
26 31 12:46:17 <pentalis> Putting a scroll with a short text written in it inside the workbench, would cause the resulting jewel to have the text as the name.
27 -
28 24 22:51:52 <schmorp> und die pets sind kaputt
29 24 22:51:53 <schmorp> imho
30 24 22:52:14 <elmex> hmm
31 24 22:52:16 <elmex> in wie fern?
32 24 22:53:47 <schmorp> naja
33 24 22:53:51 <schmorp> mach ne snitchangel
34 24 22:53:56 <schmorp> de rmüsste dioch in sekundne durch den raum fegen in sad
35 24 22:54:01 <schmorp> und alles töten
36 24 22:54:09 <schmorp> wenn er wirklich von gegner zu gegner rennen würde
37 24 22:54:10 <elmex> theoretisch ja ;)
38 24 22:54:18 <schmorp> aber die pets machen imho nur random moves
39 24 22:54:41 <elmex> evtl. tut move-type vom snitchangel das pet-movement ueberschreiben oder sowas
40 24 22:54:52 <elmex> attacmovement mein ich
41 24 22:55:02 <elmex> die fiecher haben doch random movemnt oder?
42 24 22:56:05 <schmorp> keine ahnung
43 24 22:56:06 <schmorp> mag sein
44 24 22:56:09 <schmorp> eventuell soltle man das fixen
45 -
46 14:44:29 <schmorp> elmex: mach aus dne inv-strong-hill-giants ne archetype mit inherit
47 14:44:36 <schmorp> elmex: und benutze sie eventuell
48 14:44:45 <schmorp> elmex: kannste einfach ins .arc file mit reinklemmen
49 14:44:50 <elmex> ah, k
50 14:44:51 <elmex> jo
51 14:44:53 <schmorp> elmex: und wenn du die hill-gients eventuell auf de rmap änderst
52 14:44:58 <schmorp> elmex: dann mach doch das gleiche ind er snakepit
53 14:45:03 <schmorp> elmex: die gibts jetzt als archetypes
54 14:45:08 <schmorp> oh, und geh mal nahc lake country
55 - investigate counterspell weirdness:
56 2007-04-17 13:53:22.074
57 {cnt:159039,uuid:<1.4e1a707a>,name:"Anolis",flags:[0,7,15,39,40,56,89,93,98],type:1}(on
58 /elmex/jeweler/jeweler_dungeon_2@8+2) was hit by
59 {cnt:834703,uuid:<1.156249647>,name:"counterspell",flags:[8],type:102}(on
60 /elmex/jeweler/jeweler_dungeon_2@8+2) with counterspell attack.
61 - ext_reseller_orig_value entfernen
62 - fix insert => update stuff!
63 - fix IPO package delivery
64 - fix editor bug mit arch nicht von map ausgewaehlt
65 - fix icecube-doors on movers (already dead log message)
66 - jeweler fertig machen
67 - implement other stuff special features (reflect spells)
68 - implement workbench improvements
69 - think about: distribute experience on the chance of failure
70 - playershop item limit
71 - give beholder leader neues face
72 - heaven fertig machen
73 - world map fertig machen
74 - ueberfluessige world-overlay weg machen
75 - mlab ticket refactory
76 - make any bottles refillable on any watery things
77
78 - documentation objects.pod
79 - bugfixing => server todo etc.
80
81 LONGTERM:
82 - remove workaround for sanctuary vs. spell effects as floors
83 (see also permanent_lava arch)
84 replace it by a floor that looks like lava and hits players
85 with some special attacktype. (there maybe is already something
86 like this)
87
88 IDEAS:
89 - helium baloons that make you weight less
90
91 01:49:53 <schmorp> elmex: nmodelle einen ganz gelben earthwall/fireball wall/missle wall
92 01:49:59 <schmorp> elmex: also so ein gelbes glattes teil
93 01:50:07 <schmorp> elmex: da kann man dann mit gimp die zeichen draufknallen
94 01:50:11 <schmorp> elmex: und die steine sehen besere aus
95 01:50:17 <schmorp> (den earthwall selbst will ich so garnicht wersetzen)
96 01:50:24 <schmorp> (nur die hässlichen blabla-walls)
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