1 |
- inscription skill testen |
2 |
- look through http://reinerstileset.4players.de/englisch.htm |
3 |
- gce - add stats and resistancies? to amuelts like the holy one?! |
4 |
- remove buyable products from IPO |
5 |
- eval-extension - add flags by marker |
6 |
10 12:27:11 <schmorp> und integriers in en editor |
7 |
10 12:27:22 <schmorp> oder besser noch, mach ne editor extension gibts die nicht eh? |
8 |
- |
9 |
10 12:27:39 <schmorp> ahja, und lestat meint er kann im editor bei |
10 |
amuletten keine stats ändern/eisntellen |
11 |
10 12:27:41 <schmorp> (types.xml) |
12 |
- |
13 |
10 12:27:56 <schmorp> elmex: und sound/sound_destroy müsste man auch am |
14 |
besten über combobox einstellen können *g* |
15 |
10 12:28:02 <schmorp> mit play-buttond anbeen zum testhören |
16 |
10 12:36:53 <elmex> hmm |
17 |
10 12:36:59 <elmex> wo kommt die sound liste her? |
18 |
10 12:37:52 <schmorp> aus dme 50mb-facedata file |
19 |
10 12:37:59 <schmorp> da stehen vieele daten drin |
20 |
10 12:38:08 <schmorp> z.b. res/sound.conf.res (anschauen) |
21 |
10 12:38:18 <schmorp> oder einafch die soundfiles in sound/** |
22 |
- add missing resistancies to jeweler |
23 |
- nice sideeffect: diseases on the worldmap seem to spread and give still |
24 |
lots of exp hours later... |
25 |
- alchemy identify exp |
26 |
31 12:46:17 <pentalis> Putting a scroll with a short text written in it inside the workbench, would cause the resulting jewel to have the text as the name. |
27 |
- |
28 |
24 22:51:52 <schmorp> und die pets sind kaputt |
29 |
24 22:51:53 <schmorp> imho |
30 |
24 22:52:14 <elmex> hmm |
31 |
24 22:52:16 <elmex> in wie fern? |
32 |
24 22:53:47 <schmorp> naja |
33 |
24 22:53:51 <schmorp> mach ne snitchangel |
34 |
24 22:53:56 <schmorp> de rmüsste dioch in sekundne durch den raum fegen in sad |
35 |
24 22:54:01 <schmorp> und alles töten |
36 |
24 22:54:09 <schmorp> wenn er wirklich von gegner zu gegner rennen würde |
37 |
24 22:54:10 <elmex> theoretisch ja ;) |
38 |
24 22:54:18 <schmorp> aber die pets machen imho nur random moves |
39 |
24 22:54:41 <elmex> evtl. tut move-type vom snitchangel das pet-movement ueberschreiben oder sowas |
40 |
24 22:54:52 <elmex> attacmovement mein ich |
41 |
24 22:55:02 <elmex> die fiecher haben doch random movemnt oder? |
42 |
24 22:56:05 <schmorp> keine ahnung |
43 |
24 22:56:06 <schmorp> mag sein |
44 |
24 22:56:09 <schmorp> eventuell soltle man das fixen |
45 |
- |
46 |
14:44:29 <schmorp> elmex: mach aus dne inv-strong-hill-giants ne archetype mit inherit |
47 |
14:44:36 <schmorp> elmex: und benutze sie eventuell |
48 |
14:44:45 <schmorp> elmex: kannste einfach ins .arc file mit reinklemmen |
49 |
14:44:50 <elmex> ah, k |
50 |
14:44:51 <elmex> jo |
51 |
14:44:53 <schmorp> elmex: und wenn du die hill-gients eventuell auf de rmap änderst |
52 |
14:44:58 <schmorp> elmex: dann mach doch das gleiche ind er snakepit |
53 |
14:45:03 <schmorp> elmex: die gibts jetzt als archetypes |
54 |
14:45:08 <schmorp> oh, und geh mal nahc lake country |
55 |
- investigate counterspell weirdness: |
56 |
2007-04-17 13:53:22.074 |
57 |
{cnt:159039,uuid:<1.4e1a707a>,name:"Anolis",flags:[0,7,15,39,40,56,89,93,98],type:1}(on |
58 |
/elmex/jeweler/jeweler_dungeon_2@8+2) was hit by |
59 |
{cnt:834703,uuid:<1.156249647>,name:"counterspell",flags:[8],type:102}(on |
60 |
/elmex/jeweler/jeweler_dungeon_2@8+2) with counterspell attack. |
61 |
- ext_reseller_orig_value entfernen |
62 |
- fix insert => update stuff! |
63 |
- fix IPO package delivery |
64 |
- fix editor bug mit arch nicht von map ausgewaehlt |
65 |
- fix icecube-doors on movers (already dead log message) |
66 |
- jeweler fertig machen |
67 |
- implement other stuff special features (reflect spells) |
68 |
- implement workbench improvements |
69 |
- think about: distribute experience on the chance of failure |
70 |
- playershop item limit |
71 |
- give beholder leader neues face |
72 |
- heaven fertig machen |
73 |
- world map fertig machen |
74 |
- ueberfluessige world-overlay weg machen |
75 |
- mlab ticket refactory |
76 |
- make any bottles refillable on any watery things |
77 |
|
78 |
- documentation objects.pod |
79 |
- bugfixing => server todo etc. |
80 |
|
81 |
LONGTERM: |
82 |
- remove workaround for sanctuary vs. spell effects as floors |
83 |
(see also permanent_lava arch) |
84 |
replace it by a floor that looks like lava and hits players |
85 |
with some special attacktype. (there maybe is already something |
86 |
like this) |
87 |
|
88 |
IDEAS: |
89 |
- helium baloons that make you weight less |
90 |
|
91 |
01:49:53 <schmorp> elmex: nmodelle einen ganz gelben earthwall/fireball wall/missle wall |
92 |
01:49:59 <schmorp> elmex: also so ein gelbes glattes teil |
93 |
01:50:07 <schmorp> elmex: da kann man dann mit gimp die zeichen draufknallen |
94 |
01:50:11 <schmorp> elmex: und die steine sehen besere aus |
95 |
01:50:17 <schmorp> (den earthwall selbst will ich so garnicht wersetzen) |
96 |
01:50:24 <schmorp> (nur die hässlichen blabla-walls) |
97 |
|