|
|
1 | - cfplus |
|
|
2 | - ich weiss nicht ob ichs dir schon kommuniziert habe, |
|
|
3 | die tabs sollten imho name-nummer heissen ("Chat-2"), so daß |
|
|
4 | man nicht zählen braucht. |
|
|
5 | - chat => auto-activate tut, say => tut nicht, ich schaus mir |
|
|
6 | mal an, ist wahrscheinlich ein serverproblem (in dem fall |
|
|
7 | fixe ichs :). |
|
|
8 | - alt-n aktiviert nicht mehr den entry. |
|
|
9 | - enter mit leerem text defokusiert. |
|
|
10 | - focus_in sollte grab_focus heissen. |
|
|
11 | |
|
|
12 | ein paar ideen: |
|
|
13 | |
|
|
14 | - eventuell sollte das alt-n zeugs auf das root-widget (globale tasten eben), |
|
|
15 | dann könnte man sie auch problemlos überschreiben. dazu muss eigentlich nur |
|
|
16 | jedes widget das zeug durchreichen (z.b. entries :), dann müsste man nicht |
|
|
17 | umständlich forwarden. |
|
|
18 | |
|
|
19 | - inscription skill testen |
|
|
20 | - look through http://reinerstileset.4players.de/englisch.htm |
|
|
21 | - remove buyable products from IPO |
|
|
22 | - eval-extension - add flags by marker |
|
|
23 | 10 12:27:11 <schmorp> und integriers in en editor |
|
|
24 | 10 12:27:22 <schmorp> oder besser noch, mach ne editor extension gibts die nicht eh? |
1 | - |
25 | - |
2 | Curly reported this via IRC: |
26 | 10 12:27:56 <schmorp> elmex: und sound/sound_destroy müsste man auch am |
3 | |
27 | besten über combobox einstellen können *g* |
4 | 06:48:52 <Curly> Anyway, the content of the mail was that chaos lair 1 & 2 had changed |
28 | 10 12:28:02 <schmorp> mit play-buttond anbeen zum testhören |
5 | +behaviour. Previously, upon opening door to #1 using the password 'orcus', |
29 | 10 12:36:53 <elmex> hmm |
6 | 06:49:26 <Curly> lots of dragonmen would appear and attack. However, lately, none of them |
30 | 10 12:36:59 <elmex> wo kommt die sound liste her? |
7 | +would appear. |
31 | 10 12:37:52 <schmorp> aus dme 50mb-facedata file |
8 | 06:49:49 <Curly> Similarly in #2, the chaos wyvern wasn't showing up. |
32 | 10 12:37:59 <schmorp> da stehen vieele daten drin |
9 | 06:50:13 <Curly> I haven't tried it since the conversation we had about the mail, but it |
33 | 10 12:38:08 <schmorp> z.b. res/sound.conf.res (anschauen) |
10 | +was pretty consistent for a while. |
34 | 10 12:38:18 <schmorp> oder einafch die soundfiles in sound/** |
11 | |
35 | - add missing resistancies to jeweler |
12 | |
36 | - nice sideeffect: diseases on the worldmap seem to spread and give still |
13 | - |
37 | lots of exp hours later... |
14 | weil du dich dmait auskennst: |
38 | - alchemy identify exp |
15 | navar_city/city1enter.map |
39 | 31 12:46:17 <pentalis> Putting a scroll with a short text written in it inside the workbench, would cause the resulting jewel to have the text as the name. |
16 | das ist echt schwer zum reinkommen. die beiden wärter sollten nen dialog |
|
|
17 | haben dafür mit @trigger oder so. |
|
|
18 | scara ist da noch nie reingekommen... in seinem ganzen leben :) |
|
|
19 | - |
40 | - |
20 | 24 22:51:52 <schmorp> und die pets sind kaputt |
41 | 24 22:51:52 <schmorp> und die pets sind kaputt |
21 | 24 22:51:53 <schmorp> imho |
42 | 24 22:51:53 <schmorp> imho |
22 | 24 22:52:14 <elmex> hmm |
43 | 24 22:52:14 <elmex> hmm |
23 | 24 22:52:16 <elmex> in wie fern? |
44 | 24 22:52:16 <elmex> in wie fern? |
… | |
… | |
32 | 24 22:54:52 <elmex> attacmovement mein ich |
53 | 24 22:54:52 <elmex> attacmovement mein ich |
33 | 24 22:55:02 <elmex> die fiecher haben doch random movemnt oder? |
54 | 24 22:55:02 <elmex> die fiecher haben doch random movemnt oder? |
34 | 24 22:56:05 <schmorp> keine ahnung |
55 | 24 22:56:05 <schmorp> keine ahnung |
35 | 24 22:56:06 <schmorp> mag sein |
56 | 24 22:56:06 <schmorp> mag sein |
36 | 24 22:56:09 <schmorp> eventuell soltle man das fixen |
57 | 24 22:56:09 <schmorp> eventuell soltle man das fixen |
37 | |
|
|
38 | - |
|
|
39 | 22:19:29 -cfbot:#cf- [The->schmorp]: I think there is a bug in warriors tower , at the |
|
|
40 | end of last challange belzebub should appear after i kill 4 prisoners but |
|
|
41 | somehow he didn't |
|
|
42 | 22:20:04 -cfbot:#cf- [The->schmorp]: and i am not able to get the last artifact needed |
|
|
43 | to begin the quest |
|
|
44 | |
|
|
45 | - |
58 | - |
46 | 14:44:29 <schmorp> elmex: mach aus dne inv-strong-hill-giants ne archetype mit inherit |
59 | 14:44:29 <schmorp> elmex: mach aus dne inv-strong-hill-giants ne archetype mit inherit |
47 | 14:44:36 <schmorp> elmex: und benutze sie eventuell |
60 | 14:44:36 <schmorp> elmex: und benutze sie eventuell |
48 | 14:44:45 <schmorp> elmex: kannste einfach ins .arc file mit reinklemmen |
61 | 14:44:45 <schmorp> elmex: kannste einfach ins .arc file mit reinklemmen |
49 | 14:44:50 <elmex> ah, k |
62 | 14:44:50 <elmex> ah, k |
50 | 14:44:51 <elmex> jo |
63 | 14:44:51 <elmex> jo |
51 | 14:44:53 <schmorp> elmex: und wenn du die hill-gients eventuell auf de rmap änderst |
64 | 14:44:53 <schmorp> elmex: und wenn du die hill-gients eventuell auf de rmap änderst |
52 | 14:44:58 <schmorp> elmex: dann mach doch das gleiche ind er snakepit |
65 | 14:44:58 <schmorp> elmex: dann mach doch das gleiche ind er snakepit |
53 | 14:45:03 <schmorp> elmex: die gibts jetzt als archetypes |
66 | 14:45:03 <schmorp> elmex: die gibts jetzt als archetypes |
54 | 14:45:08 <schmorp> oh, und geh mal nahc lake country |
67 | 14:45:08 <schmorp> oh, und geh mal nahc lake country |
55 | |
|
|
56 | - investigate counterspell weirdness: |
68 | - investigate counterspell weirdness: |
57 | 2007-04-17 13:53:22.074 |
69 | 2007-04-17 13:53:22.074 |
58 | {cnt:159039,uuid:<1.4e1a707a>,name:"Anolis",flags:[0,7,15,39,40,56,89,93,98],type:1}(on |
70 | {cnt:159039,uuid:<1.4e1a707a>,name:"Anolis",flags:[0,7,15,39,40,56,89,93,98],type:1}(on |
59 | /elmex/jeweler/jeweler_dungeon_2@8+2) was hit by |
71 | /elmex/jeweler/jeweler_dungeon_2@8+2) was hit by |
60 | {cnt:834703,uuid:<1.156249647>,name:"counterspell",flags:[8],type:102}(on |
72 | {cnt:834703,uuid:<1.156249647>,name:"counterspell",flags:[8],type:102}(on |
… | |
… | |
67 | - jeweler fertig machen |
79 | - jeweler fertig machen |
68 | - implement other stuff special features (reflect spells) |
80 | - implement other stuff special features (reflect spells) |
69 | - implement workbench improvements |
81 | - implement workbench improvements |
70 | - think about: distribute experience on the chance of failure |
82 | - think about: distribute experience on the chance of failure |
71 | - playershop item limit |
83 | - playershop item limit |
72 | - encounters! |
|
|
73 | - give beholder leader neues face |
84 | - give beholder leader neues face |
74 | - heaven fertig machen |
85 | - heaven fertig machen |
75 | - world map fertig machen |
86 | - world map fertig machen |
76 | - ueberfluessige world-overlay weg machen |
87 | - ueberfluessige world-overlay weg machen |
77 | - cfplus builder support finishen |
|
|
78 | - make new newbie map and replace nexus with it |
|
|
79 | - mlab ticket refactory |
88 | - mlab ticket refactory |
80 | - make any bottles refillable on any watery things |
89 | - make any bottles refillable on any watery things |
81 | |
90 | |
82 | - documentation objects.pod |
91 | - documentation objects.pod |
83 | - bugfixing => server todo etc. |
92 | - bugfixing => server todo etc. |
84 | |
|
|
85 | - cfmaps auf crossfire.pm umstellen |
|
|
86 | - books.pod (schmorp) |
|
|
87 | |
93 | |
88 | LONGTERM: |
94 | LONGTERM: |
89 | - remove workaround for sanctuary vs. spell effects as floors |
95 | - remove workaround for sanctuary vs. spell effects as floors |
90 | (see also permanent_lava arch) |
96 | (see also permanent_lava arch) |
91 | replace it by a floor that looks like lava and hits players |
97 | replace it by a floor that looks like lava and hits players |