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/cvs/deliantra/server/doc/development/elmex_todo
(Generate patch)

Comparing deliantra/server/doc/development/elmex_todo (file contents):
Revision 1.13 by elmex, Wed May 2 06:33:45 2007 UTC vs.
Revision 1.23 by elmex, Sun Aug 19 17:35:15 2007 UTC

1- fix irc !who command
2- cfplus
3 - ich weiss nicht ob ichs dir schon kommuniziert habe,
4 die tabs sollten imho name-nummer heissen ("Chat-2"), so daß
5 man nicht zählen braucht.
6 - chat => auto-activate tut, say => tut nicht, ich schaus mir
7 mal an, ist wahrscheinlich ein serverproblem (in dem fall
8 fixe ichs :).
9 - alt-n aktiviert nicht mehr den entry.
10 - enter mit leerem text defokusiert.
11 - focus_in sollte grab_focus heissen.
12
13 ein paar ideen:
14
15 - eventuell sollte das alt-n zeugs auf das root-widget (globale tasten eben),
16 dann könnte man sie auch problemlos überschreiben. dazu muss eigentlich nur
17 jedes widget das zeug durchreichen (z.b. entries :), dann müsste man nicht
18 umständlich forwarden.
19
20- inscription skill testen
21- look through http://reinerstileset.4players.de/englisch.htm
22- remove buyable products from IPO
23- eval-extension - add flags by marker
24 10 12:27:11 <schmorp> und integriers in en editor
25 10 12:27:22 <schmorp> oder besser noch, mach ne editor extension gibts die nicht eh?
1- 26-
2 Curly reported this via IRC: 27 10 12:27:56 <schmorp> elmex: und sound/sound_destroy müsste man auch am
3 28 besten über combobox einstellen können *g*
4 06:48:52 <Curly> Anyway, the content of the mail was that chaos lair 1 & 2 had changed 29 10 12:28:02 <schmorp> mit play-buttond anbeen zum testhören
5 +behaviour. Previously, upon opening door to #1 using the password 'orcus', 30 10 12:36:53 <elmex> hmm
6 06:49:26 <Curly> lots of dragonmen would appear and attack. However, lately, none of them 31 10 12:36:59 <elmex> wo kommt die sound liste her?
7 +would appear. 32 10 12:37:52 <schmorp> aus dme 50mb-facedata file
8 06:49:49 <Curly> Similarly in #2, the chaos wyvern wasn't showing up. 33 10 12:37:59 <schmorp> da stehen vieele daten drin
9 06:50:13 <Curly> I haven't tried it since the conversation we had about the mail, but it 34 10 12:38:08 <schmorp> z.b. res/sound.conf.res (anschauen)
10 +was pretty consistent for a while. 35 10 12:38:18 <schmorp> oder einafch die soundfiles in sound/**
11 36- add missing resistancies to jeweler
12 37- nice sideeffect: diseases on the worldmap seem to spread and give still
13- 38 lots of exp hours later...
14 weil du dich dmait auskennst: 39- alchemy identify exp
15 navar_city/city1enter.map 4031 12:46:17 <pentalis> Putting a scroll with a short text written in it inside the workbench, would cause the resulting jewel to have the text as the name.
16 das ist echt schwer zum reinkommen. die beiden wärter sollten nen dialog
17 haben dafür mit @trigger oder so.
18 scara ist da noch nie reingekommen... in seinem ganzen leben :)
19- 41-
20 24 22:51:52 <schmorp> und die pets sind kaputt 42 24 22:51:52 <schmorp> und die pets sind kaputt
21 24 22:51:53 <schmorp> imho 43 24 22:51:53 <schmorp> imho
22 24 22:52:14 <elmex> hmm 44 24 22:52:14 <elmex> hmm
23 24 22:52:16 <elmex> in wie fern? 45 24 22:52:16 <elmex> in wie fern?
32 24 22:54:52 <elmex> attacmovement mein ich 54 24 22:54:52 <elmex> attacmovement mein ich
33 24 22:55:02 <elmex> die fiecher haben doch random movemnt oder? 55 24 22:55:02 <elmex> die fiecher haben doch random movemnt oder?
34 24 22:56:05 <schmorp> keine ahnung 56 24 22:56:05 <schmorp> keine ahnung
35 24 22:56:06 <schmorp> mag sein 57 24 22:56:06 <schmorp> mag sein
36 24 22:56:09 <schmorp> eventuell soltle man das fixen 58 24 22:56:09 <schmorp> eventuell soltle man das fixen
37
38-
39 22:19:29 -cfbot:#cf- [The->schmorp]: I think there is a bug in warriors tower , at the
40 end of last challange belzebub should appear after i kill 4 prisoners but
41 somehow he didn't
42 22:20:04 -cfbot:#cf- [The->schmorp]: and i am not able to get the last artifact needed
43 to begin the quest
44
45- 59-
46 14:44:29 <schmorp> elmex: mach aus dne inv-strong-hill-giants ne archetype mit inherit 60 14:44:29 <schmorp> elmex: mach aus dne inv-strong-hill-giants ne archetype mit inherit
47 14:44:36 <schmorp> elmex: und benutze sie eventuell 61 14:44:36 <schmorp> elmex: und benutze sie eventuell
48 14:44:45 <schmorp> elmex: kannste einfach ins .arc file mit reinklemmen 62 14:44:45 <schmorp> elmex: kannste einfach ins .arc file mit reinklemmen
49 14:44:50 <elmex> ah, k 63 14:44:50 <elmex> ah, k
50 14:44:51 <elmex> jo 64 14:44:51 <elmex> jo
51 14:44:53 <schmorp> elmex: und wenn du die hill-gients eventuell auf de rmap änderst 65 14:44:53 <schmorp> elmex: und wenn du die hill-gients eventuell auf de rmap änderst
52 14:44:58 <schmorp> elmex: dann mach doch das gleiche ind er snakepit 66 14:44:58 <schmorp> elmex: dann mach doch das gleiche ind er snakepit
53 14:45:03 <schmorp> elmex: die gibts jetzt als archetypes 67 14:45:03 <schmorp> elmex: die gibts jetzt als archetypes
54 14:45:08 <schmorp> oh, und geh mal nahc lake country 68 14:45:08 <schmorp> oh, und geh mal nahc lake country
55
56- investigate counterspell weirdness: 69- investigate counterspell weirdness:
57 2007-04-17 13:53:22.074 70 2007-04-17 13:53:22.074
58 {cnt:159039,uuid:<1.4e1a707a>,name:"Anolis",flags:[0,7,15,39,40,56,89,93,98],type:1}(on 71 {cnt:159039,uuid:<1.4e1a707a>,name:"Anolis",flags:[0,7,15,39,40,56,89,93,98],type:1}(on
59 /elmex/jeweler/jeweler_dungeon_2@8+2) was hit by 72 /elmex/jeweler/jeweler_dungeon_2@8+2) was hit by
60 {cnt:834703,uuid:<1.156249647>,name:"counterspell",flags:[8],type:102}(on 73 {cnt:834703,uuid:<1.156249647>,name:"counterspell",flags:[8],type:102}(on
67- jeweler fertig machen 80- jeweler fertig machen
68 - implement other stuff special features (reflect spells) 81 - implement other stuff special features (reflect spells)
69 - implement workbench improvements 82 - implement workbench improvements
70 - think about: distribute experience on the chance of failure 83 - think about: distribute experience on the chance of failure
71- playershop item limit 84- playershop item limit
72- encounters!
73- give beholder leader neues face 85- give beholder leader neues face
74- heaven fertig machen 86- heaven fertig machen
75- world map fertig machen 87- world map fertig machen
76- ueberfluessige world-overlay weg machen 88- ueberfluessige world-overlay weg machen
77- cfplus builder support finishen
78- make new newbie map and replace nexus with it
79- mlab ticket refactory 89- mlab ticket refactory
80- make any bottles refillable on any watery things 90- make any bottles refillable on any watery things
81 91
82- documentation objects.pod 92- documentation objects.pod
83- bugfixing => server todo etc. 93- bugfixing => server todo etc.
84
85- cfmaps auf crossfire.pm umstellen
86- books.pod (schmorp)
87 94
88LONGTERM: 95LONGTERM:
89- remove workaround for sanctuary vs. spell effects as floors 96- remove workaround for sanctuary vs. spell effects as floors
90 (see also permanent_lava arch) 97 (see also permanent_lava arch)
91 replace it by a floor that looks like lava and hits players 98 replace it by a floor that looks like lava and hits players

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