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/cvs/deliantra/server/doc/development/elmex_todo
(Generate patch)

Comparing deliantra/server/doc/development/elmex_todo (file contents):
Revision 1.13 by elmex, Wed May 2 06:33:45 2007 UTC vs.
Revision 1.25 by elmex, Sat Aug 25 11:51:04 2007 UTC

1- 1- cfplus
2 Curly reported this via IRC: 2 - chat => auto-activate tut, say => tut nicht, ich schaus mir
3 mal an, ist wahrscheinlich ein serverproblem (in dem fall
4 fixe ichs :).
5 - focus_in sollte grab_focus heissen.
3 6
4 06:48:52 <Curly> Anyway, the content of the mail was that chaos lair 1 & 2 had changed 7 ein paar ideen:
5 +behaviour. Previously, upon opening door to #1 using the password 'orcus', 8 - eventuell sollte das alt-n zeugs auf das root-widget (globale tasten eben),
6 06:49:26 <Curly> lots of dragonmen would appear and attack. However, lately, none of them 9 dann könnte man sie auch problemlos überschreiben. dazu muss eigentlich nur
7 +would appear. 10 jedes widget das zeug durchreichen (z.b. entries :), dann müsste man nicht
8 06:49:49 <Curly> Similarly in #2, the chaos wyvern wasn't showing up. 11 umständlich forwarden.
9 06:50:13 <Curly> I haven't tried it since the conversation we had about the mail, but it 12- inscription skill testen
10 +was pretty consistent for a while. 13- look through http://reinerstileset.4players.de/englisch.htm
11 14- remove buyable products from IPO
12 15- eval-extension - add flags by marker - integration into editor
13- 16- sound/sound_destroy settable via comboboxes
14 weil du dich dmait auskennst: 17 - get info from: z.b. res/sound.conf.res "oder einafch die soundfiles in sound/**"
15 navar_city/city1enter.map 18- add missing resistancies to jeweler
16 das ist echt schwer zum reinkommen. die beiden wärter sollten nen dialog 19- nice sideeffect: diseases on the worldmap seem to spread and give still
17 haben dafür mit @trigger oder so. 20 lots of exp hours later...
18 scara ist da noch nie reingekommen... in seinem ganzen leben :) 21- alchemy identify exp
19- 22- jeweler item naming (eg. by scroll in cauldron)
20 24 22:51:52 <schmorp> und die pets sind kaputt 23- look into weird pet behaviour (eg. snitchangels, random movement with sad?
21 24 22:51:53 <schmorp> imho 24 they should just kill everything with sad mode...)
22 24 22:52:14 <elmex> hmm 25 - blind guess:
23 24 22:52:16 <elmex> in wie fern? 26 evtl. tut move-type vom snitchangel das pet-movement (attakmovement)
24 24 22:53:47 <schmorp> naja 27 ueberschreiben oder sowas
25 24 22:53:51 <schmorp> mach ne snitchangel 28- inv-strong-hill-giants ne archetype mit inherit (und mehr monster!?)
26 24 22:53:56 <schmorp> de rmüsste dioch in sekundne durch den raum fegen in sad
27 24 22:54:01 <schmorp> und alles töten
28 24 22:54:09 <schmorp> wenn er wirklich von gegner zu gegner rennen würde
29 24 22:54:10 <elmex> theoretisch ja ;)
30 24 22:54:18 <schmorp> aber die pets machen imho nur random moves
31 24 22:54:41 <elmex> evtl. tut move-type vom snitchangel das pet-movement ueberschreiben oder sowas
32 24 22:54:52 <elmex> attacmovement mein ich
33 24 22:55:02 <elmex> die fiecher haben doch random movemnt oder?
34 24 22:56:05 <schmorp> keine ahnung
35 24 22:56:06 <schmorp> mag sein
36 24 22:56:09 <schmorp> eventuell soltle man das fixen
37
38-
39 22:19:29 -cfbot:#cf- [The->schmorp]: I think there is a bug in warriors tower , at the
40 end of last challange belzebub should appear after i kill 4 prisoners but
41 somehow he didn't
42 22:20:04 -cfbot:#cf- [The->schmorp]: and i am not able to get the last artifact needed
43 to begin the quest
44
45-
46 14:44:29 <schmorp> elmex: mach aus dne inv-strong-hill-giants ne archetype mit inherit
47 14:44:36 <schmorp> elmex: und benutze sie eventuell
48 14:44:45 <schmorp> elmex: kannste einfach ins .arc file mit reinklemmen
49 14:44:50 <elmex> ah, k
50 14:44:51 <elmex> jo
51 14:44:53 <schmorp> elmex: und wenn du die hill-gients eventuell auf de rmap änderst
52 14:44:58 <schmorp> elmex: dann mach doch das gleiche ind er snakepit
53 14:45:03 <schmorp> elmex: die gibts jetzt als archetypes
54 14:45:08 <schmorp> oh, und geh mal nahc lake country
55
56- investigate counterspell weirdness: 29- investigate counterspell weirdness:
57 2007-04-17 13:53:22.074 30 2007-04-17 13:53:22.074
58 {cnt:159039,uuid:<1.4e1a707a>,name:"Anolis",flags:[0,7,15,39,40,56,89,93,98],type:1}(on 31 {cnt:159039,uuid:<1.4e1a707a>,name:"Anolis",flags:[0,7,15,39,40,56,89,93,98],
59 /elmex/jeweler/jeweler_dungeon_2@8+2) was hit by 32 type:1}(on /elmex/jeweler/jeweler_dungeon_2@8+2) was hit by
60 {cnt:834703,uuid:<1.156249647>,name:"counterspell",flags:[8],type:102}(on 33 {cnt:834703,uuid:<1.156249647>,name:"counterspell",flags:[8],type:102}(on
61 /elmex/jeweler/jeweler_dungeon_2@8+2) with counterspell attack. 34 /elmex/jeweler/jeweler_dungeon_2@8+2) with counterspell attack.
62- ext_reseller_orig_value entfernen 35- ext_reseller_orig_value entfernen
63- fix insert => update stuff! 36- fix insert => update stuff!
64- fix IPO package delivery 37- fix IPO package delivery
65- fix editor bug mit arch nicht von map ausgewaehlt 38- fix editor bug mit arch nicht von map ausgewaehlt
66- fix icecube-doors on movers (already dead log message) 39- fix icecube-doors on movers (already dead log message)
67- jeweler fertig machen 40- jeweler fertig machen
68 - implement other stuff special features (reflect spells) 41 - implement other stuff special features (reflect spells)
69 - implement workbench improvements 42 - implement workbench improvements
70 - think about: distribute experience on the chance of failure 43 - think about: distribute experience on the chance of failure
71- playershop item limit 44- playershop item limit
72- encounters!
73- give beholder leader neues face 45- give beholder leader neues face
74- heaven fertig machen 46- heaven fertig machen
75- world map fertig machen 47- world map fertig machen
76- ueberfluessige world-overlay weg machen 48- ueberfluessige world-overlay weg machen
77- cfplus builder support finishen
78- make new newbie map and replace nexus with it
79- mlab ticket refactory 49- mlab ticket refactory
80- make any bottles refillable on any watery things 50- make any bottles refillable on any watery things
81 51
82- documentation objects.pod 52- documentation objects.pod
83- bugfixing => server todo etc. 53- bugfixing => server todo etc.
84
85- cfmaps auf crossfire.pm umstellen
86- books.pod (schmorp)
87 54
88LONGTERM: 55LONGTERM:
89- remove workaround for sanctuary vs. spell effects as floors 56- remove workaround for sanctuary vs. spell effects as floors
90 (see also permanent_lava arch) 57 (see also permanent_lava arch)
91 replace it by a floor that looks like lava and hits players 58 replace it by a floor that looks like lava and hits players
92 with some special attacktype. (there maybe is already something 59 with some special attacktype. (there maybe is already something
93 like this) 60 like this)
94 61
95IDEAS: 62IDEAS:
96- helium baloons that make you weight less 63- helium baloons that make you weight less
97
98 01:49:53 <schmorp> elmex: nmodelle einen ganz gelben earthwall/fireball wall/missle wall 6401:49:53 <schmorp> elmex: nmodelle einen ganz gelben earthwall/fireball wall/missle wall
99 01:49:59 <schmorp> elmex: also so ein gelbes glattes teil 6501:49:59 <schmorp> elmex: also so ein gelbes glattes teil
100 01:50:07 <schmorp> elmex: da kann man dann mit gimp die zeichen draufknallen 6601:50:07 <schmorp> elmex: da kann man dann mit gimp die zeichen draufknallen
101 01:50:11 <schmorp> elmex: und die steine sehen besere aus 6701:50:11 <schmorp> elmex: und die steine sehen besere aus
102 01:50:17 <schmorp> (den earthwall selbst will ich so garnicht wersetzen) 6801:50:17 <schmorp> (den earthwall selbst will ich so garnicht wersetzen)
103 01:50:24 <schmorp> (nur die hässlichen blabla-walls) 6901:50:24 <schmorp> (nur die hässlichen blabla-walls)
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