--- deliantra/server/doc/development/elmex_todo 2007/05/02 06:33:45 1.13 +++ deliantra/server/doc/development/elmex_todo 2007/08/25 17:01:45 1.28 @@ -1,64 +1,44 @@ -- - Curly reported this via IRC: - - 06:48:52 Anyway, the content of the mail was that chaos lair 1 & 2 had changed - +behaviour. Previously, upon opening door to #1 using the password 'orcus', - 06:49:26 lots of dragonmen would appear and attack. However, lately, none of them - +would appear. - 06:49:49 Similarly in #2, the chaos wyvern wasn't showing up. - 06:50:13 I haven't tried it since the conversation we had about the mail, but it - +was pretty consistent for a while. - - -- - weil du dich dmait auskennst: - navar_city/city1enter.map - das ist echt schwer zum reinkommen. die beiden wärter sollten nen dialog - haben dafür mit @trigger oder so. - scara ist da noch nie reingekommen... in seinem ganzen leben :) -- - 24 22:51:52 und die pets sind kaputt - 24 22:51:53 imho - 24 22:52:14 hmm - 24 22:52:16 in wie fern? - 24 22:53:47 naja - 24 22:53:51 mach ne snitchangel - 24 22:53:56 de rmüsste dioch in sekundne durch den raum fegen in sad - 24 22:54:01 und alles töten - 24 22:54:09 wenn er wirklich von gegner zu gegner rennen würde - 24 22:54:10 theoretisch ja ;) - 24 22:54:18 aber die pets machen imho nur random moves - 24 22:54:41 evtl. tut move-type vom snitchangel das pet-movement ueberschreiben oder sowas - 24 22:54:52 attacmovement mein ich - 24 22:55:02 die fiecher haben doch random movemnt oder? - 24 22:56:05 keine ahnung - 24 22:56:06 mag sein - 24 22:56:09 eventuell soltle man das fixen - -- - 22:19:29 -cfbot:#cf- [The->schmorp]: I think there is a bug in warriors tower , at the - end of last challange belzebub should appear after i kill 4 prisoners but - somehow he didn't - 22:20:04 -cfbot:#cf- [The->schmorp]: and i am not able to get the last artifact needed - to begin the quest - -- - 14:44:29 elmex: mach aus dne inv-strong-hill-giants ne archetype mit inherit - 14:44:36 elmex: und benutze sie eventuell - 14:44:45 elmex: kannste einfach ins .arc file mit reinklemmen - 14:44:50 ah, k - 14:44:51 jo - 14:44:53 elmex: und wenn du die hill-gients eventuell auf de rmap änderst - 14:44:58 elmex: dann mach doch das gleiche ind er snakepit - 14:45:03 elmex: die gibts jetzt als archetypes - 14:45:08 oh, und geh mal nahc lake country - +- broken maps on sight: + - ./scorn/houses/cornerbrook.map say 'mumblypeg' to the sheep and the door will also + begin to move. Fix: don't use movers, attach script to the sheep. + - also make the gramp-quest non-reset-dependend +- implement dialog editor in gce +- there is a serious bug in gce: stack view changes dont update the archref + in the attr editor. leading to lost changes +- cfplus + - chat => auto-activate tut, say => tut nicht, ich schaus mir + mal an, ist wahrscheinlich ein serverproblem (in dem fall + fixe ichs :). + - focus_in sollte grab_focus heissen. + + ein paar ideen: + - eventuell sollte das alt-n zeugs auf das root-widget (globale tasten eben), + dann könnte man sie auch problemlos überschreiben. dazu muss eigentlich nur + jedes widget das zeug durchreichen (z.b. entries :), dann müsste man nicht + umständlich forwarden. +- inscription skill testen +- look through http://reinerstileset.4players.de/englisch.htm +- remove buyable products from IPO +- eval-extension - add flags by marker - integration into editor +- sound/sound_destroy settable via comboboxes + - get info from: z.b. res/sound.conf.res "oder einafch die soundfiles in sound/**" +- add missing resistancies to jeweler +- nice sideeffect: diseases on the worldmap seem to spread and give still + lots of exp hours later... +- alchemy identify exp +- jeweler item naming (eg. by scroll in cauldron) +- look into weird pet behaviour (eg. snitchangels, random movement with sad? + they should just kill everything with sad mode...) + - blind guess: + evtl. tut move-type vom snitchangel das pet-movement (attakmovement) + ueberschreiben oder sowas +- inv-strong-hill-giants ne archetype mit inherit (und mehr monster!?) - investigate counterspell weirdness: 2007-04-17 13:53:22.074 - {cnt:159039,uuid:<1.4e1a707a>,name:"Anolis",flags:[0,7,15,39,40,56,89,93,98],type:1}(on - /elmex/jeweler/jeweler_dungeon_2@8+2) was hit by - {cnt:834703,uuid:<1.156249647>,name:"counterspell",flags:[8],type:102}(on - /elmex/jeweler/jeweler_dungeon_2@8+2) with counterspell attack. + {cnt:159039,uuid:<1.4e1a707a>,name:"Anolis",flags:[0,7,15,39,40,56,89,93,98], + type:1}(on /elmex/jeweler/jeweler_dungeon_2@8+2) was hit by + {cnt:834703,uuid:<1.156249647>,name:"counterspell",flags:[8],type:102}(on + /elmex/jeweler/jeweler_dungeon_2@8+2) with counterspell attack. - ext_reseller_orig_value entfernen - fix insert => update stuff! - fix IPO package delivery @@ -69,22 +49,13 @@ - implement workbench improvements - think about: distribute experience on the chance of failure - playershop item limit -- encounters! -- give beholder leader neues face - heaven fertig machen -- world map fertig machen - ueberfluessige world-overlay weg machen -- cfplus builder support finishen -- make new newbie map and replace nexus with it - mlab ticket refactory -- make any bottles refillable on any watery things - documentation objects.pod - bugfixing => server todo etc. -- cfmaps auf crossfire.pm umstellen -- books.pod (schmorp) - LONGTERM: - remove workaround for sanctuary vs. spell effects as floors (see also permanent_lava arch) @@ -94,11 +65,10 @@ IDEAS: - helium baloons that make you weight less - - 01:49:53 elmex: nmodelle einen ganz gelben earthwall/fireball wall/missle wall - 01:49:59 elmex: also so ein gelbes glattes teil - 01:50:07 elmex: da kann man dann mit gimp die zeichen draufknallen - 01:50:11 elmex: und die steine sehen besere aus - 01:50:17 (den earthwall selbst will ich so garnicht wersetzen) - 01:50:24 (nur die hässlichen blabla-walls) - +- make any bottles refillable on any watery things +01:49:53 elmex: nmodelle einen ganz gelben earthwall/fireball wall/missle wall +01:49:59 elmex: also so ein gelbes glattes teil +01:50:07 elmex: da kann man dann mit gimp die zeichen draufknallen +01:50:11 elmex: und die steine sehen besere aus +01:50:17 (den earthwall selbst will ich so garnicht wersetzen) +01:50:24 (nur die hässlichen blabla-walls)