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/cvs/deliantra/server/pod/random_maps.pod
(Generate patch)

Comparing deliantra/server/pod/random_maps.pod (file contents):
Revision 1.3 by root, Tue Jun 29 18:29:29 2010 UTC vs.
Revision 1.10 by root, Mon Jul 12 22:28:17 2010 UTC

37directory etc.). 37directory etc.).
38 38
39=head2 Style Parameters 39=head2 Style Parameters
40 40
41 layoutstyle <style> (special!) Pick the layout style for the map. 41 layoutstyle <style> (special!) Pick the layout style for the map.
42 Currently, "rogue", "spiral", "maze", "snake", 42 Currently, "rogue", "spiral", "maze", "cave",
43 "onion", and "squarespiral" are allowed. See 43 "castle", "snake", "onion", "squarespiral" and
44 "multiple" are allowed. See below for more
44 below for more detail. 45 detail.
45 46
46 floorstyle <style> Load /styles/floorstyles/<style> and pick a random 47 floorstyle <style> Load /styles/floorstyles/<style> and pick a random
47 floortype from that style map for the random map. 48 floortype from that style map for the random map.
48 The entire map will be tiled with the floortype. 49 The entire map will be tiled with the floortype.
49 50
124 1: sparse (maze with some larger open spaces) 125 1: sparse (maze with some larger open spaces)
125 2: braided (few dead ends) 126 2: braided (few dead ends)
126 3: closed (complete maze) 127 3: closed (complete maze)
127 default: random 128 default: random
128 129
130 cave cave_type 0: very rough, mazelike
131 1: round 1-2 space corridors, often elliptic
132 2: more open, roundish
133 3: wide open areas, roundish
134
129 50% of the time a maze layout will be "doorified", meaning that doors 135 50% of the time a maze layout will be "doorified", meaning that doors
130 will be placed at random in the maze. 136 will be placed at random in the maze.
131 137
132 onion layoutoptions1 0 (default) Pick random options 138 onion layoutoptions1 0 (default) Pick random options
133 See "Onion Rooms" below for 139 See "Onion Rooms" below for
183 levels by finding a "stairs down" 189 levels by finding a "stairs down"
184 2 reverse of 1 190 2 reverse of 1
185 3-6 exits are horizontal. In the future 191 3-6 exits are horizontal. In the future
186 these will be made to make exits to 192 these will be made to make exits to
187 rightward, leftward, north and south. 193 rightward, leftward, north and south.
194
195 rotate 0 do not randomly rotate the map
196 1 randomly rotate by 90, 180, 270° (default)
188 197
189 origin_x <You shouldn't need to set this> The exit which 198 origin_x <You shouldn't need to set this> The exit which
190 leads back from this map will go to this x. 199 leads back from this map will go to this x.
191 200
192 origin_y Like origin_x 201 origin_y Like origin_x
384 # ## # # ### # # ##### # 393 # ## # # ### # # ##### #
385 # ### #### ###### ##### ####### # # 394 # ### #### ###### ##### ####### # #
386 # # # # # # # # # 395 # # # # # # # # #
387 ######################################## 396 ########################################
388 397
398=head3 Cave Maps
399
400Type 0, rough:
401
402 ########################################
403 ################################# ####
404 ############# ######## # ####
405 ############# ######## ### ## ####
406 ############# #### ######### ####
407 ############# #### ############# ####
408 ########## ## ############ ####
409 ########## ### ####################
410 ######## ## #########################
411 ### ## ### #########################
412 ### ## ### #########################
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414 ### # ### ###################
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416 ######## # ###### # ############
417 ####### ## ######### # #######
418 ####### # ######## # #####
419 ####### ##### ######### ### ### ###
420 ####### ###### #### ### #########
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422 ## # # ### ###### ### ####### ######
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425 # #################################### #
426 ########################################
427
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429 ## #### ########## ######### # ###
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432 ### ####### # #### # #####
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450 # ## ## ####### ## ######
451 # # ###### ###### #### ## ######
452 ########################################
453
454Type 1: corridors
455
456 ########################################
457 ############################ #
458 #### #### ################ ## ## #
459 ### ## ######## #### ## #### #
460 # ## ###### ### ## #### #
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462 # ####### #### # ## # #
463 # ###### ###### ### ### ### #
464 # ###### ######## ### #### ### #
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467 #### ## ## ######### # ###### ###
468 ##### ### ######### # ##########
469 # ### ### ## ##### ## #########
470 # ## #### #### ## # #########
471 # ## #### ## ## ##########
472 # ### ###### ## ###########
473 # ############## ##### ### ########
474 # ## #### ##### #### ####### ######
475 ### ## #### #### ####### #####
476 ## ## # ## ##### ###### ####
477 ## ## ###### ##### ###
478 ### #### #### ######### ##### ## #
479 ######### #### #
480 ########################################
481
482 ########################################
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485 ## #####
486 # # ############# ########### ####
487 # ### ########################## ###
488 # ### # ###### ##
489 # ## #### ##
490 # ## ###################### ### ##
491 # ## ######################## ### ##
492 # ## ### #### ## ###
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494 # ## ## ############### ### ## ###
495 # ## ## #### ## ##
496 # ## ### ##### ## ##
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498 # ## ### #################### ##
499 # ## ###################### ##
500 # ### ####################### ##
501 # ####################### ##### ##
502 # ################### ## ##
503 ## ##### ##
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505 ########################################
506 ########################################
507
508Type 2: somewhat open
509
510 ########################################
511 #################### ##### ###
512 ############# ##### #### ##
513 #### ##### #### ## #
514 ### ### ##### ## #
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521 ############## ### #### ####
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524 ## ########## ## ## ### ##
525 ### ### ### ## ##### #
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527 ## ##### ### # ## ######### #
528 # #### ### ## ### ####### #
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530 ## #### ## # ###### # ###
531 ### ### #### # ## ##### ####
532 #### # ##### ### ##############
533 #### ##### ###################
534 ########################################
535
536Type 3: wide open
537
538 ########################################
539 # ######## ####### #
540 # ######## ######## #
541 # ##### ######### ###
542 ### ##### ## ### ########## ###
543 ## ##### ### #### ### ### ###
544 ### ###### ### #### ## #
545 ### ##### ## ######## ## #
546 ## ## ## ########## #
547 ## ## ## ########## #
548 # ### ######### ## #
549 # ####### ######## #### #
550 # ## ######## ##### ##### #
551 # #### ##### ### ##### #
552 # #### ### #### #
553 # #### ### #### #### #
554 # ### ### ##### ##### #
555 # ### #### ## ########### #### #
556 # ## #### ## ########## #####
557 # ## ####### ##### ####
558 # ### ####### ###### # #
559 # ### ######### # ### #
560 # # ##### ## ######## #
561 # #### ####### #
562 ########################################
563
564=head3 Castle layouts
565
566Castles are similar to caves, except they generate very straight dungeon
567features (not unlike roguelike layouts).
568
569 ########################################
570 #### #################### ##
571 #### ###### ######### ##
572 #### ### ####### # ######### ##
573 #### D D ## ##### ##
574 #####D## ##### D ##
575 ##### # # # ## ##
576 ##### # #### # ##########
577 ##### # # # # D #
578 ##### # # # ######## #D# #
579 ##### # #D# # ######### ########
580 ##### ######### # D #######
581 ##### ########## D ##D########
582 ###### ### #### ###### #D# # #####
583 ##### #D# ## ### D # #####
584 ##### # # ## ###### #####
585 ##### # # ### ###### #####
586 #######D###D### ### ## # ##
587 ###### #### ### ## # ##
588 ###### # ##### ## ##
589 ###### # ####### ## # ##
590 ###### D ############# # ##
591 ########### ############# # ##
592 ########### ################## ##
593 ########################################
594
389=head3 Spiral Maps 595=head3 Spiral Maps
390 596
391 A Spiral Map:: 597A Spiral Map:
392 598
393 ########################### 599 ###########################
394 ########################### 600 ###########################
395 ########### D ########## 601 ########### D ##########
396 ######### #### ######## 602 ######### #### ########
420 1 Regular spiral: distance increases constantly with angle 626 1 Regular spiral: distance increases constantly with angle
421 2 Fine spiral: most coils possible are fit in 627 2 Fine spiral: most coils possible are fit in
422 4 Fit Spiral: scale spiral to fit rectanglar region 628 4 Fit Spiral: scale spiral to fit rectanglar region
423 (i.e., the spiral will look elliptical) 629 (i.e., the spiral will look elliptical)
424 630
425=head3 Rogue-like Maps: 631=head3 Rogue-like Maps
426 632
427A Rogue-like Map: 633A Rogue-like Map:
428 634
429 ############################### 635 ###############################
430 ############# ########### 636 ############# ###########
565 # # # ####D#### # # # 771 # # # ####D#### # # #
566 ##D##########D# #D##########D## 772 ##D##########D# #D##########D##
567 # # < # # 773 # # < # #
568 ##################################### 774 #####################################
569 775
776=head2 Multiple layouts
777
778The layoutstyle "multiple" divides the map into many areas
779and uses random layout styles in each area. Works best with
780very high or wide maps and fewer levels.
781
570=head2 An example input file 782=head2 An example input file
571 783
572 layoutstyle onion 784 layoutstyle onion
573 monsterstyle humanoid 785 monsterstyle humanoid
574 dungeon_depth 3 786 dungeon_depth 3

Diff Legend

Removed lines
+ Added lines
< Changed lines
> Changed lines