… | |
… | |
37 | directory etc.). |
37 | directory etc.). |
38 | |
38 | |
39 | =head2 Style Parameters |
39 | =head2 Style Parameters |
40 | |
40 | |
41 | layoutstyle <style> (special!) Pick the layout style for the map. |
41 | layoutstyle <style> (special!) Pick the layout style for the map. |
42 | Currently, "rogue", "spiral", "maze", "snake", |
42 | Currently, "rogue", "spiral", "maze", "cave", |
43 | "onion", and "squarespiral" are allowed. See |
43 | "castle", "snake", "onion", "squarespiral" and |
|
|
44 | "multiple" are allowed. See below for more |
44 | below for more detail. |
45 | detail. |
45 | |
46 | |
46 | floorstyle <style> Load /styles/floorstyles/<style> and pick a random |
47 | floorstyle <style> Load /styles/floorstyles/<style> and pick a random |
47 | floortype from that style map for the random map. |
48 | floortype from that style map for the random map. |
48 | The entire map will be tiled with the floortype. |
49 | The entire map will be tiled with the floortype. |
49 | |
50 | |
… | |
… | |
188 | levels by finding a "stairs down" |
189 | levels by finding a "stairs down" |
189 | 2 reverse of 1 |
190 | 2 reverse of 1 |
190 | 3-6 exits are horizontal. In the future |
191 | 3-6 exits are horizontal. In the future |
191 | these will be made to make exits to |
192 | these will be made to make exits to |
192 | rightward, leftward, north and south. |
193 | rightward, leftward, north and south. |
|
|
194 | |
|
|
195 | rotate 0 do not randomly rotate the map |
|
|
196 | 1 randomly rotate by 90, 180, 270° (default) |
193 | |
197 | |
194 | origin_x <You shouldn't need to set this> The exit which |
198 | origin_x <You shouldn't need to set this> The exit which |
195 | leads back from this map will go to this x. |
199 | leads back from this map will go to this x. |
196 | |
200 | |
197 | origin_y Like origin_x |
201 | origin_y Like origin_x |
… | |
… | |
394 | =head3 Cave Maps |
398 | =head3 Cave Maps |
395 | |
399 | |
396 | Type 0, rough: |
400 | Type 0, rough: |
397 | |
401 | |
398 | ######################################## |
402 | ######################################## |
399 | ############# ########## ##### |
|
|
400 | ####### #### ########## ##### ######### |
|
|
401 | ####### #### ########## ######### |
|
|
402 | ####### #### ########### ############# |
|
|
403 | ####### ## ########## ############### |
|
|
404 | ## ############# ### |
|
|
405 | ## ####### ## ########## #### |
|
|
406 | ## ############### ############# ### |
|
|
407 | ## ################# ############ |
|
|
408 | ## ################# #### ######### |
|
|
409 | ### ############# ######## ### |
|
|
410 | ### ############# # ################## |
|
|
411 | ### ### ########### |
|
|
412 | ### ###### ################# ########### |
|
|
413 | ### ###### ################# ########### |
|
|
414 | ### ##### ################# # |
|
|
415 | #### #### ###################### ###### |
|
|
416 | ########## ###################### ###### |
|
|
417 | ########## #################### ###### |
|
|
418 | ############ ###### ######### ###### |
|
|
419 | ############## ########### ### |
|
|
420 | ############## ###################### |
|
|
421 | ######################################## |
403 | ################################# #### |
|
|
404 | ############# ######## # #### |
|
|
405 | ############# ######## ### ## #### |
|
|
406 | ############# #### ######### #### |
|
|
407 | ############# #### ############# #### |
|
|
408 | ########## ## ############ #### |
|
|
409 | ########## ### #################### |
|
|
410 | ######## ## ######################### |
|
|
411 | ### ## ### ######################### |
|
|
412 | ### ## ### ######################### |
|
|
413 | ### ## ## ### ##################### |
|
|
414 | ### # ### ################### |
|
|
415 | ### ### ### ###### ################### |
|
|
416 | ######## # ###### # ############ |
|
|
417 | ####### ## ######### # ####### |
|
|
418 | ####### # ######## # ##### |
|
|
419 | ####### ##### ######### ### ### ### |
|
|
420 | ####### ###### #### ### ######### |
|
|
421 | ### ### ## ### #### ###### |
|
|
422 | ## # # ### ###### ### ####### ###### |
|
|
423 | # ## ### ################### ##### |
|
|
424 | # ################################ # |
422 | ######################################## |
425 | # #################################### # |
423 | |
|
|
424 | ######################################## |
426 | ######################################## |
425 | #### ############ #### ## ###### |
427 | |
426 | ### ########### ##### ### ########## |
428 | ######################################## |
427 | ## ## # # ### ########### |
|
|
428 | ## ### #### # ##### ########### |
|
|
429 | ## ### ####### ## ##### ########## # |
|
|
430 | ## ## ######### ####### # #### # |
429 | ## #### ########## ######### # ### |
431 | ## # ###### ########### #### ### |
430 | ## ##### ####### ###### # # |
432 | ## ##### # ### ########## #### |
431 | ## ## # ## ### # |
433 | # ####### ### ########## # ##### |
|
|
434 | # # ###### # ######## ###### |
|
|
435 | # ## ########## # # ### |
|
|
436 | # ### # # ########### # # |
|
|
437 | # ## # # ## ##### |
|
|
438 | # ####### # ## # ## ####### |
|
|
439 | # # # ## ## ## # ## |
|
|
440 | # # ### ## ######### # ##### # ## |
|
|
441 | # ### # #### ####### #### ## |
432 | ### ####### # #### # ##### |
442 | # # ## ## ### #### # ## ##### |
433 | ##### # ##### ## # # ### |
443 | ### ####### ############ # ## ##### |
434 | ## ## ### ## # # # |
444 | #### ##### ######## ### ##### |
435 | ## # #### ## ## ## # # |
445 | #### ### # ## # ## # |
436 | ## ##### ### ## # # ### |
|
|
437 | ### ###### # ## # ### |
|
|
438 | ### ### # ### |
|
|
439 | ## ##### # ### |
|
|
440 | ###### ### #### |
|
|
441 | #### # #### #### |
|
|
442 | ## # ### # ## # #### |
|
|
443 | # ## ### ## ## ## # |
446 | ## ## # ## #### # ##### |
444 | # # # # # # #### # ## # |
447 | ######### ##### # ############# |
445 | ### ### ##### #### # # ## # |
|
|
446 | # ## ## ## ## ## # |
|
|
447 | # ### ## ### # ## # # ## # |
|
|
448 | # ## # ## ## ### ### #### # |
|
|
449 | # ## # ### #### ## #### # |
|
|
450 | # ## ## ####### ## ###### |
|
|
451 | # # ###### ###### #### ## ###### |
448 | ######################################## |
452 | ######################################## |
449 | |
453 | |
450 | Type 1: corridors |
454 | Type 1: corridors |
451 | |
455 | |
452 | ######################################## |
456 | ######################################## |
… | |
… | |
553 | # ## ####### ##### #### |
557 | # ## ####### ##### #### |
554 | # ### ####### ###### # # |
558 | # ### ####### ###### # # |
555 | # ### ######### # ### # |
559 | # ### ######### # ### # |
556 | # # ##### ## ######## # |
560 | # # ##### ## ######## # |
557 | # #### ####### # |
561 | # #### ####### # |
|
|
562 | ######################################## |
|
|
563 | |
|
|
564 | =head3 Castle layouts |
|
|
565 | |
|
|
566 | Castles are similar to caves, except they generate very straight dungeon |
|
|
567 | features (not unlike roguelike layouts). |
|
|
568 | |
|
|
569 | ######################################## |
|
|
570 | #### #################### ## |
|
|
571 | #### ###### ######### ## |
|
|
572 | #### ### ####### # ######### ## |
|
|
573 | #### D D ## ##### ## |
|
|
574 | #####D## ##### D ## |
|
|
575 | ##### # # # ## ## |
|
|
576 | ##### # #### # ########## |
|
|
577 | ##### # # # # D # |
|
|
578 | ##### # # # ######## #D# # |
|
|
579 | ##### # #D# # ######### ######## |
|
|
580 | ##### ######### # D ####### |
|
|
581 | ##### ########## D ##D######## |
|
|
582 | ###### ### #### ###### #D# # ##### |
|
|
583 | ##### #D# ## ### D # ##### |
|
|
584 | ##### # # ## ###### ##### |
|
|
585 | ##### # # ### ###### ##### |
|
|
586 | #######D###D### ### ## # ## |
|
|
587 | ###### #### ### ## # ## |
|
|
588 | ###### # ##### ## ## |
|
|
589 | ###### # ####### ## # ## |
|
|
590 | ###### D ############# # ## |
|
|
591 | ########### ############# # ## |
|
|
592 | ########### ################## ## |
558 | ######################################## |
593 | ######################################## |
559 | |
594 | |
560 | =head3 Spiral Maps |
595 | =head3 Spiral Maps |
561 | |
596 | |
562 | A Spiral Map: |
597 | A Spiral Map: |
… | |
… | |
736 | # # # ####D#### # # # |
771 | # # # ####D#### # # # |
737 | ##D##########D# #D##########D## |
772 | ##D##########D# #D##########D## |
738 | # # < # # |
773 | # # < # # |
739 | ##################################### |
774 | ##################################### |
740 | |
775 | |
|
|
776 | =head2 Multiple layouts |
|
|
777 | |
|
|
778 | The layoutstyle "multiple" divides the map into many areas |
|
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779 | and uses random layout styles in each area. Works best with |
|
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780 | very high or wide maps and fewer levels. |
|
|
781 | |
741 | =head2 An example input file |
782 | =head2 An example input file |
742 | |
783 | |
743 | layoutstyle onion |
784 | layoutstyle onion |
744 | monsterstyle humanoid |
785 | monsterstyle humanoid |
745 | dungeon_depth 3 |
786 | dungeon_depth 3 |