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/cvs/deliantra/server/pod/random_maps.pod
(Generate patch)

Comparing deliantra/server/pod/random_maps.pod (file contents):
Revision 1.3 by root, Tue Jun 29 18:29:29 2010 UTC vs.
Revision 1.7 by root, Sat Jul 3 03:09:27 2010 UTC

37directory etc.). 37directory etc.).
38 38
39=head2 Style Parameters 39=head2 Style Parameters
40 40
41 layoutstyle <style> (special!) Pick the layout style for the map. 41 layoutstyle <style> (special!) Pick the layout style for the map.
42 Currently, "rogue", "spiral", "maze", "snake", 42 Currently, "rogue", "spiral", "maze", "cave",
43 "onion", and "squarespiral" are allowed. See 43 "snake", "onion", "squarespiral" and "multiple"
44 below for more detail. 44 are allowed. See below for more detail.
45 45
46 floorstyle <style> Load /styles/floorstyles/<style> and pick a random 46 floorstyle <style> Load /styles/floorstyles/<style> and pick a random
47 floortype from that style map for the random map. 47 floortype from that style map for the random map.
48 The entire map will be tiled with the floortype. 48 The entire map will be tiled with the floortype.
49 49
123 maze maze_type 0: roomy (open space with some walls) 123 maze maze_type 0: roomy (open space with some walls)
124 1: sparse (maze with some larger open spaces) 124 1: sparse (maze with some larger open spaces)
125 2: braided (few dead ends) 125 2: braided (few dead ends)
126 3: closed (complete maze) 126 3: closed (complete maze)
127 default: random 127 default: random
128
129 cave cave_type 0: very rough, mazelike
130 1: round 1-2 space corridors, often elliptic
131 2: more open, roundish
132 3: wide open areas, roundish
128 133
129 50% of the time a maze layout will be "doorified", meaning that doors 134 50% of the time a maze layout will be "doorified", meaning that doors
130 will be placed at random in the maze. 135 will be placed at random in the maze.
131 136
132 onion layoutoptions1 0 (default) Pick random options 137 onion layoutoptions1 0 (default) Pick random options
384 # ## # # ### # # ##### # 389 # ## # # ### # # ##### #
385 # ### #### ###### ##### ####### # # 390 # ### #### ###### ##### ####### # #
386 # # # # # # # # # 391 # # # # # # # # #
387 ######################################## 392 ########################################
388 393
394=head3 Cave Maps
395
396Type 0, rough:
397
398 ########################################
399 ################################# ####
400 ############# ######## # ####
401 ############# ######## ### ## ####
402 ############# #### ######### ####
403 ############# #### ############# ####
404 ########## ## ############ ####
405 ########## ### ####################
406 ######## ## #########################
407 ### ## ### #########################
408 ### ## ### #########################
409 ### ## ## ### #####################
410 ### # ### ###################
411 ### ### ### ###### ###################
412 ######## # ###### # ############
413 ####### ## ######### # #######
414 ####### # ######## # #####
415 ####### ##### ######### ### ### ###
416 ####### ###### #### ### #########
417 ### ### ## ### #### ######
418 ## # # ### ###### ### ####### ######
419 # ## ### ################### #####
420 # ################################ #
421 # #################################### #
422 ########################################
423
424 ########################################
425 ## #### ########## ######### # ###
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428 ### ####### # #### # #####
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431 ## # #### ## ## ## # #
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435 ## ##### # ###
436 ###### ### ####
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443 # ### ## ### # ## # # ## #
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445 # ## # ### #### ## #### #
446 # ## ## ####### ## ######
447 # # ###### ###### #### ## ######
448 ########################################
449
450Type 1: corridors
451
452 ########################################
453 ############################ #
454 #### #### ################ ## ## #
455 ### ## ######## #### ## #### #
456 # ## ###### ### ## #### #
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459 # ###### ###### ### ### ### #
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461 # #### ########## ### ###### ## #
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463 #### ## ## ######### # ###### ###
464 ##### ### ######### # ##########
465 # ### ### ## ##### ## #########
466 # ## #### #### ## # #########
467 # ## #### ## ## ##########
468 # ### ###### ## ###########
469 # ############## ##### ### ########
470 # ## #### ##### #### ####### ######
471 ### ## #### #### ####### #####
472 ## ## # ## ##### ###### ####
473 ## ## ###### ##### ###
474 ### #### #### ######### ##### ## #
475 ######### #### #
476 ########################################
477
478 ########################################
479 ########################################
480 ### ### #######
481 ## #####
482 # # ############# ########### ####
483 # ### ########################## ###
484 # ### # ###### ##
485 # ## #### ##
486 # ## ###################### ### ##
487 # ## ######################## ### ##
488 # ## ### #### ## ###
489 # ## ## ### # ###
490 # ## ## ############### ### ## ###
491 # ## ## #### ## ##
492 # ## ### ##### ## ##
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497 # ####################### ##### ##
498 # ################### ## ##
499 ## ##### ##
500 ### ######### ###
501 ########################################
502 ########################################
503
504Type 2: somewhat open
505
506 ########################################
507 #################### ##### ###
508 ############# ##### #### ##
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528 #### # ##### ### ##############
529 #### ##### ###################
530 ########################################
531
532Type 3: wide open
533
534 ########################################
535 # ######## ####### #
536 # ######## ######## #
537 # ##### ######### ###
538 ### ##### ## ### ########## ###
539 ## ##### ### #### ### ### ###
540 ### ###### ### #### ## #
541 ### ##### ## ######## ## #
542 ## ## ## ########## #
543 ## ## ## ########## #
544 # ### ######### ## #
545 # ####### ######## #### #
546 # ## ######## ##### ##### #
547 # #### ##### ### ##### #
548 # #### ### #### #
549 # #### ### #### #### #
550 # ### ### ##### ##### #
551 # ### #### ## ########### #### #
552 # ## #### ## ########## #####
553 # ## ####### ##### ####
554 # ### ####### ###### # #
555 # ### ######### # ### #
556 # # ##### ## ######## #
557 # #### ####### #
558 ########################################
559
389=head3 Spiral Maps 560=head3 Spiral Maps
390 561
391 A Spiral Map:: 562A Spiral Map:
392 563
393 ########################### 564 ###########################
394 ########################### 565 ###########################
395 ########### D ########## 566 ########### D ##########
396 ######### #### ######## 567 ######### #### ########
420 1 Regular spiral: distance increases constantly with angle 591 1 Regular spiral: distance increases constantly with angle
421 2 Fine spiral: most coils possible are fit in 592 2 Fine spiral: most coils possible are fit in
422 4 Fit Spiral: scale spiral to fit rectanglar region 593 4 Fit Spiral: scale spiral to fit rectanglar region
423 (i.e., the spiral will look elliptical) 594 (i.e., the spiral will look elliptical)
424 595
425=head3 Rogue-like Maps: 596=head3 Rogue-like Maps
426 597
427A Rogue-like Map: 598A Rogue-like Map:
428 599
429 ############################### 600 ###############################
430 ############# ########### 601 ############# ###########
565 # # # ####D#### # # # 736 # # # ####D#### # # #
566 ##D##########D# #D##########D## 737 ##D##########D# #D##########D##
567 # # < # # 738 # # < # #
568 ##################################### 739 #####################################
569 740
741=head2 Multiple layouts
742
743The layoutstyle "multiple" divides the map into many areas
744and uses random layout styles in each area. Works best with
745very high or wide maps and fewer levels.
746
570=head2 An example input file 747=head2 An example input file
571 748
572 layoutstyle onion 749 layoutstyle onion
573 monsterstyle humanoid 750 monsterstyle humanoid
574 dungeon_depth 3 751 dungeon_depth 3

Diff Legend

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+ Added lines
< Changed lines
> Changed lines