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/cvs/deliantra/server/pod/random_maps.pod
(Generate patch)

Comparing deliantra/server/pod/random_maps.pod (file contents):
Revision 1.3 by root, Tue Jun 29 18:29:29 2010 UTC vs.
Revision 1.8 by root, Sat Jul 3 13:14:35 2010 UTC

37directory etc.). 37directory etc.).
38 38
39=head2 Style Parameters 39=head2 Style Parameters
40 40
41 layoutstyle <style> (special!) Pick the layout style for the map. 41 layoutstyle <style> (special!) Pick the layout style for the map.
42 Currently, "rogue", "spiral", "maze", "snake", 42 Currently, "rogue", "spiral", "maze", "cave",
43 "onion", and "squarespiral" are allowed. See 43 "castle", "snake", "onion", "squarespiral" and
44 "multiple" are allowed. See below for more
44 below for more detail. 45 detail.
45 46
46 floorstyle <style> Load /styles/floorstyles/<style> and pick a random 47 floorstyle <style> Load /styles/floorstyles/<style> and pick a random
47 floortype from that style map for the random map. 48 floortype from that style map for the random map.
48 The entire map will be tiled with the floortype. 49 The entire map will be tiled with the floortype.
49 50
123 maze maze_type 0: roomy (open space with some walls) 124 maze maze_type 0: roomy (open space with some walls)
124 1: sparse (maze with some larger open spaces) 125 1: sparse (maze with some larger open spaces)
125 2: braided (few dead ends) 126 2: braided (few dead ends)
126 3: closed (complete maze) 127 3: closed (complete maze)
127 default: random 128 default: random
129
130 cave cave_type 0: very rough, mazelike
131 1: round 1-2 space corridors, often elliptic
132 2: more open, roundish
133 3: wide open areas, roundish
128 134
129 50% of the time a maze layout will be "doorified", meaning that doors 135 50% of the time a maze layout will be "doorified", meaning that doors
130 will be placed at random in the maze. 136 will be placed at random in the maze.
131 137
132 onion layoutoptions1 0 (default) Pick random options 138 onion layoutoptions1 0 (default) Pick random options
384 # ## # # ### # # ##### # 390 # ## # # ### # # ##### #
385 # ### #### ###### ##### ####### # # 391 # ### #### ###### ##### ####### # #
386 # # # # # # # # # 392 # # # # # # # # #
387 ######################################## 393 ########################################
388 394
395=head3 Cave Maps
396
397Type 0, rough:
398
399 ########################################
400 ################################# ####
401 ############# ######## # ####
402 ############# ######## ### ## ####
403 ############# #### ######### ####
404 ############# #### ############# ####
405 ########## ## ############ ####
406 ########## ### ####################
407 ######## ## #########################
408 ### ## ### #########################
409 ### ## ### #########################
410 ### ## ## ### #####################
411 ### # ### ###################
412 ### ### ### ###### ###################
413 ######## # ###### # ############
414 ####### ## ######### # #######
415 ####### # ######## # #####
416 ####### ##### ######### ### ### ###
417 ####### ###### #### ### #########
418 ### ### ## ### #### ######
419 ## # # ### ###### ### ####### ######
420 # ## ### ################### #####
421 # ################################ #
422 # #################################### #
423 ########################################
424
425 ########################################
426 ## #### ########## ######### # ###
427 ## ##### ####### ###### # #
428 ## ## # ## ### #
429 ### ####### # #### # #####
430 ##### # ##### ## # # ###
431 ## ## ### ## # # #
432 ## # #### ## ## ## # #
433 ## ##### ### ## # # ###
434 ### ###### # ## # ###
435 ### ### # ###
436 ## ##### # ###
437 ###### ### ####
438 #### # #### ####
439 ## # ### # ## # ####
440 # ## ### ## ## ## #
441 # # # # # # #### # ## #
442 ### ### ##### #### # # ## #
443 # ## ## ## ## ## #
444 # ### ## ### # ## # # ## #
445 # ## # ## ## ### ### #### #
446 # ## # ### #### ## #### #
447 # ## ## ####### ## ######
448 # # ###### ###### #### ## ######
449 ########################################
450
451Type 1: corridors
452
453 ########################################
454 ############################ #
455 #### #### ################ ## ## #
456 ### ## ######## #### ## #### #
457 # ## ###### ### ## #### #
458 # ####### ## ## ## ## #
459 # ####### #### # ## # #
460 # ###### ###### ### ### ### #
461 # ###### ######## ### #### ### #
462 # #### ########## ### ###### ## #
463 ### ### ############### ###### #
464 #### ## ## ######### # ###### ###
465 ##### ### ######### # ##########
466 # ### ### ## ##### ## #########
467 # ## #### #### ## # #########
468 # ## #### ## ## ##########
469 # ### ###### ## ###########
470 # ############## ##### ### ########
471 # ## #### ##### #### ####### ######
472 ### ## #### #### ####### #####
473 ## ## # ## ##### ###### ####
474 ## ## ###### ##### ###
475 ### #### #### ######### ##### ## #
476 ######### #### #
477 ########################################
478
479 ########################################
480 ########################################
481 ### ### #######
482 ## #####
483 # # ############# ########### ####
484 # ### ########################## ###
485 # ### # ###### ##
486 # ## #### ##
487 # ## ###################### ### ##
488 # ## ######################## ### ##
489 # ## ### #### ## ###
490 # ## ## ### # ###
491 # ## ## ############### ### ## ###
492 # ## ## #### ## ##
493 # ## ### ##### ## ##
494 # ## #### ################### # ##
495 # ## ### #################### ##
496 # ## ###################### ##
497 # ### ####################### ##
498 # ####################### ##### ##
499 # ################### ## ##
500 ## ##### ##
501 ### ######### ###
502 ########################################
503 ########################################
504
505Type 2: somewhat open
506
507 ########################################
508 #################### ##### ###
509 ############# ##### #### ##
510 #### ##### #### ## #
511 ### ### ##### ## #
512 # # ##### # ## #### #
513 # # ### ### ######## #### #
514 # # # ## # ### ## # #
515 # # # ## #
516 ## ### ## ## #
517 ### ####### ### ## ###
518 ############## ### #### ####
519 ############### ## #### ####
520 ### ######## ## ### # ###
521 ## ########## ## ## ### ##
522 ### ### ### ## ##### #
523 ## ### ## # ## ######## #
524 ## ##### ### # ## ######### #
525 # #### ### ## ### ####### #
526 # ## ### ##### ## ##
527 ## #### ## # ###### # ###
528 ### ### #### # ## ##### ####
529 #### # ##### ### ##############
530 #### ##### ###################
531 ########################################
532
533Type 3: wide open
534
535 ########################################
536 # ######## ####### #
537 # ######## ######## #
538 # ##### ######### ###
539 ### ##### ## ### ########## ###
540 ## ##### ### #### ### ### ###
541 ### ###### ### #### ## #
542 ### ##### ## ######## ## #
543 ## ## ## ########## #
544 ## ## ## ########## #
545 # ### ######### ## #
546 # ####### ######## #### #
547 # ## ######## ##### ##### #
548 # #### ##### ### ##### #
549 # #### ### #### #
550 # #### ### #### #### #
551 # ### ### ##### ##### #
552 # ### #### ## ########### #### #
553 # ## #### ## ########## #####
554 # ## ####### ##### ####
555 # ### ####### ###### # #
556 # ### ######### # ### #
557 # # ##### ## ######## #
558 # #### ####### #
559 ########################################
560
561=head2 Castle layouts
562
563Castles are similar to caves, except they generate very straight dungeon
564features (not unlike roguelike layouts).
565
566 ########################################
567 #### #################### ##
568 #### ###### ######### ##
569 #### ### ####### # ######### ##
570 #### D D ## ##### ##
571 #####D## ##### D ##
572 ##### # # # ## ##
573 ##### # #### # ##########
574 ##### # # # # D #
575 ##### # # # ######## #D# #
576 ##### # #D# # ######### ########
577 ##### ######### # D #######
578 ##### ########## D ##D########
579 ###### ### #### ###### #D# # #####
580 ##### #D# ## ### D # #####
581 ##### # # ## ###### #####
582 ##### # # ### ###### #####
583 #######D###D### ### ## # ##
584 ###### #### ### ## # ##
585 ###### # ##### ## ##
586 ###### # ####### ## # ##
587 ###### D ############# # ##
588 ########### ############# # ##
589 ########### ################## ##
590 ########################################
591
389=head3 Spiral Maps 592=head3 Spiral Maps
390 593
391 A Spiral Map:: 594A Spiral Map:
392 595
393 ########################### 596 ###########################
394 ########################### 597 ###########################
395 ########### D ########## 598 ########### D ##########
396 ######### #### ######## 599 ######### #### ########
420 1 Regular spiral: distance increases constantly with angle 623 1 Regular spiral: distance increases constantly with angle
421 2 Fine spiral: most coils possible are fit in 624 2 Fine spiral: most coils possible are fit in
422 4 Fit Spiral: scale spiral to fit rectanglar region 625 4 Fit Spiral: scale spiral to fit rectanglar region
423 (i.e., the spiral will look elliptical) 626 (i.e., the spiral will look elliptical)
424 627
425=head3 Rogue-like Maps: 628=head3 Rogue-like Maps
426 629
427A Rogue-like Map: 630A Rogue-like Map:
428 631
429 ############################### 632 ###############################
430 ############# ########### 633 ############# ###########
565 # # # ####D#### # # # 768 # # # ####D#### # # #
566 ##D##########D# #D##########D## 769 ##D##########D# #D##########D##
567 # # < # # 770 # # < # #
568 ##################################### 771 #####################################
569 772
773=head2 Multiple layouts
774
775The layoutstyle "multiple" divides the map into many areas
776and uses random layout styles in each area. Works best with
777very high or wide maps and fewer levels.
778
570=head2 An example input file 779=head2 An example input file
571 780
572 layoutstyle onion 781 layoutstyle onion
573 monsterstyle humanoid 782 monsterstyle humanoid
574 dungeon_depth 3 783 dungeon_depth 3

Diff Legend

Removed lines
+ Added lines
< Changed lines
> Changed lines